TEATRET SVALEGANGEN SØGER PRAKTIKANT

UDVIKLING AF SÆSON 2018/19

I starten af det nye år går udviklingen af Teatret Svalegangens sæson 2018/19 for alvor ind i sin slutfase, og derfor søger vi en sej praktikant, der kan hjælpe os med at kommunikere og konceptualisere sæsonens repertoire. Som vores nye praktikant vil du, sammen med teatrets pr- og marketingansvarlig samt salgs- og økonomichef, være med til at udvikle teatrets trykte sæsonprogram. Du vil være med i den indledende proces, hvor kommunikationsstrategien fastlægges og være med til at udvikle billeder og tekst til programmet. Vores forestillinger er en stor del af teatrets brand, og sæsonprogrammet er et centralt markedsføringsværktøj, der spiller en essentiel rolle i udviklingen af teatrets profil – digitalt som offline.

Vi søger en positiv, initiativrig og udadvendt person, der har mod på at prøve kræfter med byens samtidsteater. Du synes kommunikation er interessant, både i en strategisk og kreativ sammenhæng, og så kan du din retstavning og kommatering. Stillingen kræver, at du har overblik, er struktureret og trives med mange bolde i luften – en dag skal du måske skaffe en kat til et fotoshoot, den næste samler du alle tråde i en projektplan for fotosessionen. Og så er det selvfølgelig en fordel, hvis du interesserer dig for kunst, kultur og mennesker.

Du vil blive en del af vores samlede salgsteam, som foruden ovenstående består af en arrangementskoordinator og teatersekretær, en salgskoordinator og en pr- og marketingmedarbejder. Du vil desuden være i tæt kontakt med teatrets øvrige personale, såvel som forestillingernes skuespillere, scenografer og instruktører.
Dine kvalifikationer
  • Du kan projektstyre, researche og indsamle materiale
  • Du har gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
  • Du kan tænke strategisk og kommunikere skriftligt til forskellige målgrupper
  • Du er optaget på en relevant uddannelse eller har afsluttet en, og søger virksomhedspraktik
  • Hvis du har kendskab til Adobe Photoshop er det en fordel


  • Dine arbejdsopgaver
    • Indsamling og research på gæsteproduktioner der skal præsenteres i den kommende sæson. Herunder løbende kontakt med de teatre og kompagnier, som skal gæste teatret.
    • Projektstyring og koordinering af fotoshoots til egne produktioner og brand-kampagner
    • Deltagelse i møder med teatrets designbureau Creative Zoo
    • Tekstkorrektur
    • Strategisk og kreativ sparring på layout og tekst
    • Diverse planlægningsopgaver i forbindelse med sæsonprogrammet
    • Løbende ad hoc opgaver

    Tidsperiode
    • Primo januar til udgangen af marts. Perioden er fleksibel og med mulighed for forlængelse i et løntilskud. Stillingen er på 37 timer.

    Vi tilbyder
    Vi tilbyder et hus fuld af liv og en hverdag, hvor vi ofte løber stærkt, men hvor humøret er højt. Et teater som altid forsøger at gå nye veje for, hvordan teater skal opleves, og som er kendt for sit høje kunstneriske niveau og skarpe blik på samtiden. Hos os er teater både udfordrende, underholdende og brølende relevant. Teatret Svalegangen har 3 scener og mere end 20.000 gæster årligt.

    Citat



    På Svalegangen har jeg fået en masse erhvervserfaring og oparbejdet kompetencerne til at indgå i en PR-marketing afdeling i kulturbranchen - noget der har været helt afgørende for det job jeg varetager i dag.

    Maja Hallgreen, tidl. løntilskudsansat i sæson 2016/17

    Nøgleord

    # Research# Kultur
    #Tekstelsker# Branding
    #Teater# Struktureret
    #Udadvendt# Markedsføring
    #Projektstyring# Samtidskunst
    # KnivskarpeKorrekturØjne#Aarhus

    Ansøgnings-
    frist

    Ansøgning samt CV sendes til pr@svalegangen.dk senest den 30. nov. kl.12 (mrk: "Praktikansøgning").

    Har du ikke hørt fra os efter den 8. dec. er praktikpladsen besat til anden side. Har du spørgsmål er du meget velkommen til at sende en mail til PR- og marketingansvarlig Jens Hyldgaard.




    Vi glæder os til at høre fra dig!