VIRKSOMHEDS-
PRAKTIK MED MULIGHED
FOR LØNTILSKUD

UDVIKLING AF SÆSON 2020/21

Kunne du tænke dig at blive en del af et DK’s vigtigste samtidsteatre? Så er det måske dig vi søger til udvikling af vores nye sæsonprogram. Teatret Svalegangen er en kulturinstitution i rivende udvikling, et teater med mere end 25.000 gæster pr. sæson og en belægningsprocent på over 80%. Vi er et ambitiøst og levende hus, der brænder for at sætte nutidens tanker og følelser i bevægelse og skabe oplevelser, der vil fremad og ind i det liv, som publikum lever. Det er smukt, grimt og altid brølende relevant.

I starten af det nye år går udviklingen af sæson 2020/21 for alvor ind i sin slutfase, og derfor søger vi en dygtig og idérig kandidat, der kan hjælpe os med at strukturere og kommunikere sæsonens repertoire.

Som vores nye praktikant vil du, sammen med teatrets PR- og marketingansvarlig være med til at udvikle teatrets trykte sæsonprogram og efterfølgende implementere det til teatrets digitale kanaler (website, SoMe m.m.). Du vil være med i den indledende proces, hvor kommunikationsstrategien fastlægges for alle forestillinger og være med i research og udviklingen af billeder og tekst til programmet.

Vores forestillinger er en stor del af teatrets profil, og sæsonprogrammet er derfor et centralt markedsføringsværktøj i udviklingen af teatrets brand – digitalt som offline. Vi søger en kandidat som kan projektstyre arbejdet, som har stærke formidlingsevner og som har flair for researche, så vi får kommunikeret sæsonens forestillinger så skarpt som muligt. Bestil det seneste program i topbanneret eller se det her.

Du er en positiv, initiativrig og udadvendt person, der har mod på at prøve kræfter med byens samtidsteater. Du synes kommunikation er interessant, både i en strategisk og kreativ sammenhæng, og så er du skarp i korrektur, retstavning og kommatering. Stillingen kræver, at du har overblik, er struktureret og er god til at gå forrest, når det kommer til projektstyring – en dag skal du måske skaffe en kat til et fotoshoot, den næste samler du alle trådene i en projektplan for en kommende fotosession. Og så er det selvfølgelig en fordel, hvis du interesserer dig for kunst, kultur, mennesker og medier.

Du bliver en del af vores samlede salgsteam, som foruden en PR- og marketingansvarlig består af en salgs- og økonomichef, en udviklingschef, en arrangementskoordinator og en salgskoordinator. Du vil desuden være i tæt kontakt med teatrets øvrige personale, såvel som de skuespillere, scenografer og instruktører, der arbejder i huset under din periode.

Dine arbejdsopgaver
    • Research på kommende produktioner. Hvad findes der af relevante artikler om de emner og temaer som forestillingen behandler, og hvad kan bruges i en salgssammenhæng overfor publikum?
    • Indsamling og strukturering af content fra produktioner: tekst, foto, citater fra medvirkende, anmeldelser, video-materiale m.m. Herunder løbende kontakt med de teatre og kompagnier, som skal gæste teatret i den nye sæson.
    • Projektstyring af fotoshoots og videoproduktion til egne produktioner og brand-kampagner
    • Deltagelse i møder med teatrets designbureau Creative ZOO
    • Tekstkorrektur
    • Strategisk og kreativ sparring på layout og tekst
    • Klargøring af materiale (tekst og billeder) til digitale platforme (website og sociale medier). Der vil bl.a. forekomme en del billedarbejde med at beskære og klargøre billeder til online platforme.
    • Diverse planlægningsopgaver i forbindelse med sæsonprogrammet
    • Løbende ad hoc opgaver

    • Dine kvalifikationer
    • Du kan projektstyre, researche og indsamle materiale
    • Du har gode formidlingsevner både skriftligt og mundtligt
    • Du kan tænke strategisk og kommunikere skriftligt til forskellige målgrupper
    • Du har en relevant uddannelse og søger virksomhedspraktik
    • Du har kendskab til Adobe Photoshop (ekspert-niveau er ikke et krav).


Nøgleord

# Research# Kultur
#Tekstelsker# Branding
#Teater# Struktureret
#Udadvendt# Markedsføring
#Projektstyring# Samtidskunst
# KnivskarpeKorrekturØjne#Aarhus

Citat



På Svalegangen har jeg fået en masse erhvervserfaring og oparbejdet kompetencerne til at indgå i en PR-marketing afdeling i kulturbranchen - noget der har været helt afgørende for det job jeg varetager i dag.

Maja Hallgreen, PR- og projektmanager hos Ensemble MidtVest, tidl. løntilskudsansat i sæson 2016/17

Tidsperiode
Start primo januar. Praktikplads i ca. 1 mdr. med mulighed for forlængelse i løntilskud i yderligere 4 mdr. Perioden er fleksibel. Stillingen er ulønnet og beregnes til ml. 30-37 timer.

Vi tilbyder
Vi tilbyder et hus fuld af liv og en hverdag, hvor vi ofte løber stærkt, men hvor humøret er højt. Et teater som altid forsøger at gå nye veje for, hvordan teater skal opleves, og som er kendt for sit høje kunstneriske niveau og skarpe blik på samtiden. Hos os er teater både udfordrende, underholdende og brølende relevant.

Ansøgnings-
frist

Ansøgning samt CV sendes til jens@svalegangen.dk senest den 10. dec. kl.12 (mrk: "Praktikansøgning").

Samtaler afholdes i uge 51. Har du spørgsmål er du meget velkommen til at ringe eller sende en mail til PR- og marketingansvarlig Jens Hyldgaard.